Obrona sycylijska

Moderator: Rafcik

Obrona sycylijska

Postprzez sir_satan » 30 sie 2006, 17:36

1. e4 c5
2. Sg1 d6
3. d4 cd
4.S:d4 Sf6
5. Sc3 g6
6. Ge2 Gg7
7. 0-0 0-0
8. Ge3 Sc6
9. Sb3 Ge6
10. f4 Hc8
11.He1 a5
12. a4
Jest to wariant smoczy. Ostatnio zaczolem go troche grac czarnymi ;-) uwazam go za calkiem ciekawy debiut, gdzie niejednokrotnie powstaje wiele ciekawych pozycji :-). Gra go ktos jeszcze moze ktos ma jakies unowoczesnienia :?: Prosze pisac ;-) :!:
Uncle Satan ;-)
Obrazek
Avatar użytkownika
sir_satan
 
Posty: 79
Dołączył(a): 06 sie 2006, 13:25
Lokalizacja: Czeluści piekieł
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postprzez mattihau » 30 sie 2006, 17:49

satan napisz zapis porzadnie ;)
2. Sg1 d6
???

Ja jestem ciekawy kto z forumowiczów grywa
1. e4 c5
2. c3 ...

na sycyla ?
Zapraszam na stronę Użyteczna Informatyka - Szkolenia - Pakiet Office Excel, Word, Power Point i Outlook. Szkolenia w Krakowie.
Avatar użytkownika
mattihau
Zasłużony
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 18 sie 2006, 20:41
Lokalizacja: Wieliczka
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Postprzez mwat » 30 sie 2006, 21:03

1.e4 c5 2. c3 d5 3. e:d5 H:d5 prędzej czy później powstanie pozycja z izolowanym pionkiem białym na d4, czarne będą miały na e6, struktura podobna jak w przyjetym gambicie hetmańskim, chyba troche gorsza dla białych, bo gonce stoją z reguły na e3 i e2, a czarny na g4, gdy w hetmańskim gonce białych sa na g5 i d3, a białopolowego konća czarnych blokuje pion e6. Uważam że białe nie uzyskują w tym przewagi, ale jak ktoś chce ominąc wszystkie warianty w sycylijskiej i lubi gre z izolowanym pionem, gdzie musi atakować króla i unikać uproszczeń to można grać.

Wariantu smoczego nie grywam, ale z tego co wiem to białe tylko po 0-0-0 mogą szukać przewagi
mwat
 
Posty: 134
Dołączył(a): 28 sie 2006, 20:40
Lokalizacja: Dobczyce
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Ranking: 2155
kurnik.pl: mwdd

Postprzez mol_ksiazkowy » 30 sie 2006, 22:30

sir_satan napisał:
1. e4 c5
2. Sg1 d6
3. d4 cd
4.S:d4 Sf6
5. Sc3 g6
6. Ge2 Gg7
7. 0-0 0-0
8. Ge3 Sc6
9. Sb3 Ge6
10. f4 Hc8
11.He1 a5
12. a4
Jest to wariant smoczy.
Istotą jest tu ruch 5. ...g6. Czarne rozwijając gońca na g7 czarne wzmacniają nacisk na pole d4. Po 8. ... Sc6 można grać potem z powodzeniem . ...d5 albo Ge6...(jak wyzej). Czarne w drugim ruchu mogą tez grać 2. ...e6, tj: 1. e4 c5. 2. Sf3 e6 3. d4 cd4 4. Sf3:d4 Sg8-f6 5. Sc3. Powstaje klasyczna dla sycylijki pozycja, z trzema skoczkami stojącymi na diagonali a1-h8. diagram. Tu naprasza się wszak kontynuacja 5. ... Gb4, jednakże pozostawia ona pewną przewagę białym, np. 6. e5 Sd5 7. Gd2 S:c3 8. bc Ge7 i teraz ..dzieki pomocy typowego dla podobnych sytuacji posunięcia 9. Hg4 białe uzyskują aktywną grę.... Interesujące warianty powstają po ruchu 5. ... Sc6. Bicie na c6 tylko wzmacnia centrum czarnych....więc nie jest zalecane.
Załączniki
debiut1.jpg
debiut1.jpg (21.05 KiB) Przeglądane 4853 razy
Avatar użytkownika
mol_ksiazkowy
Przyjaciel
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 16 sie 2006, 22:23
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 70 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
Ranking: 0
kurnik.pl: molksiazkowy
FICS: molksiazkowy

Postprzez jedrus07 » 10 sty 2007, 18:50

A ja gram na 1. e4 c5 2. d4!? i nie martwie się już o żadne smocze i nie smocze :-)

Gambit Smitha-Morra. Ciekawy jestem czy ktoś oprócz mnie to gra :-)

Dodam, że sam początek dla białych wygląda najczęściej: 1. e4 c5 2. d4 exd4 3. c3 dxc3 4. Sxc3

Jeśli ktoś jest tym zainteresowany moge się troche rozpisać, ale to temat rzeka więc może potrzebny będzie nowy temat? :-) Ale to sie okaze :-)
jedrus07
 
Posty: 258
Dołączył(a): 28 lis 2006, 20:22
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Ranking: 1800
kurnik.pl: jedrus07

Postprzez mwat » 10 sty 2007, 20:48

d3 lepiej czarnymi w 3, nacisk białych jest po przyjęciu ofriary nieprzyjemny, a tak się blokuje skoczkowi pole c3
mwat
 
Posty: 134
Dołączył(a): 28 sie 2006, 20:40
Lokalizacja: Dobczyce
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Ranking: 2155
kurnik.pl: mwdd

Postprzez jedrus07 » 10 sty 2007, 20:58

Po d3 mam swoją partię którą rozegrałem (tempo klasyczne, jest tam jeden duży błąd, ale partia chyba ciekawa :-) ):

[Event "A klasa"]
[Site "Gostycyn"]
[Date "2006.12.10"]
[Round "3"]
[White "Jedrzejewski, Bartosz"]
[Black "NN"]
[Result "1-0"]
[ECO "B21"]
[WhiteElo "1600"]
[BlackElo "1907"]
[Annotator "Jedrzejewski,Bartek"]
[TimeControl "90'+30'"]

1. e4 c5 2. d4 cxd4 3. c3 d3 4. Bxd3 d6 5. Nf3 Nc6
6. O-O g6 7. Bg5 Bg7 8. Nbd2 Nf6 9. Nb3 O-O 10. Re1 Qc7 11. Qc1 Re8 12. Bh6 Bh8
13. Bc4 a6 14. Nbd4 Ne5 15. Bb3 Nd3 16. Ng5 e6 17. Qe3 Nxe1 18. Rxe1 Bg7 19.
Bxg7 Kxg7 20. f4 h6 21. Nh3 Bd7 22. e5 Ng4 23. Qg3 h5 24. Bd1 f5 25. exf6+ Nxf6
26. Ng5 (26. Bc2!!) 26... e5 27. fxe5 dxe5 28. Ndf3 Qb6+ 29. Kh1 Ng4 30. h3
Nf2+ 31. Kh2 Nxd1 32. Rxd1 Bf5 33. Nh4 Qf6 34. Rf1 Kh6 35. Ne4 Qe6 36. Qg5+ Kh7
37. Nf6+ Kh8 38. Qh6# 1-0

Co ciekawe obecna teoria uznaje 3... d3 za niepoprawne, a odpowiedzia ktora wydaje sie byc obiecujaca jest 3... Sf6, ale jej nie znam dokladniej :-) (dane z ksiazki debiutowej Fritza).

PS: Dalej wg. mojego Fritza cxd4 jest najpoprawniejsze ;-)
jedrus07
 
Posty: 258
Dołączył(a): 28 lis 2006, 20:22
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Ranking: 1800
kurnik.pl: jedrus07

Postprzez demon_szybkosci » 11 sty 2007, 03:20

jedrus07 napisał(a):Gambit Smitha-Morra. Ciekawy jestem czy ktoś oprócz mnie to gra

:arrow: Swego czasu takze to grywalem. Teraz nieco przerzucilem sie na gambit sycylijski (2.b4!). I powiem krotko, ze bez dobrego znawstwa teorii osobiscie niewiele moge osiagnac w tym debiucie :oops: :roll: :-(
demon_szybkosci
 

Postprzez jedrus07 » 11 sty 2007, 10:57

Masz na mysli b4!? czy d4!? ?
jedrus07
 
Posty: 258
Dołączył(a): 28 lis 2006, 20:22
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Ranking: 1800
kurnik.pl: jedrus07

Postprzez Daniel » 11 sty 2007, 12:46

b4 to również gambit Winga się nazywa, albo jakoś tak. ;-)
Daniel
 
Posty: 793
Dołączył(a): 18 paź 2006, 20:39
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 201 razy
Otrzymał podziękowań: 318 razy

Postprzez mwat » 11 sty 2007, 20:46

Plan z g6 nie jest dobry po d3, należy dażyć do szybkiego d5, wykorzystujemy brak skoczka na c3
mwat
 
Posty: 134
Dołączył(a): 28 sie 2006, 20:40
Lokalizacja: Dobczyce
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Ranking: 2155
kurnik.pl: mwdd

Postprzez Pic » 12 sty 2007, 01:52

jedrus07 napisał(a):Gambit Smitha-Morra. Ciekawy jestem czy ktoś oprócz mnie to gra

Ja grywam ;-)
mwat napisał(a):Plan z g6 nie jest dobry po d3, należy dażyć do szybkiego d5, wykorzystujemy brak skoczka na c3

mwat napisał(a):d3 lepiej czarnymi w 3, nacisk białych jest po przyjęciu ofriary nieprzyjemny, a tak się blokuje skoczkowi pole c3
Jak dla mnie to nie jest realne wprowadzenie tego planu gdy białe grają poprawnie czyt. c4 Sc3 Ge3 f3 itd.
A jeśli chodzi o natychmiastowe d5 to daje to białym ogromne możliwości :!:

PS. Znawca się odezwał :-P :mrgreen: :lol:
Avatar użytkownika
Pic
Zasłużony
 
Posty: 391
Dołączył(a): 06 sie 2006, 01:26
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postprzez mwat » 13 sty 2007, 00:37

Nie zdziw się jak ktoś Cię spuści :P
mwat
 
Posty: 134
Dołączył(a): 28 sie 2006, 20:40
Lokalizacja: Dobczyce
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Ranking: 2155
kurnik.pl: mwdd

Postprzez milmosso » 16 paź 2007, 18:06

JA jestem znawcą obrony sycylijskiej wariantu drakona!!tak obrona sycylijska jest najlepszą obroną na ruch e4.nie mówie że obrana np:francuzka albo caro-cann są złę ale jak dla mnie i pewnie więszości jest dobrym debiutem !! !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jeżeli ktoś niewie lub chce sie nauczyc grać wariant drakona niech pisze do mnie!! !! :mrgreen: :mrgreen: CHĘTNIE POMOGE :D :D
FIDE
milmosso
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 paź 2007, 17:51
Lokalizacja: LUBLIN
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postprzez milmosso » 16 paź 2007, 18:09

Daniel napisał(a):b4 to również gambit Winga się nazywa, albo jakoś tak. ;-)
b4 to OTWARCIE ORANGUTANA!! :mrgreen: :mrgreen:
FIDE
milmosso
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 paź 2007, 17:51
Lokalizacja: LUBLIN
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Następna strona

Powrót do Debiuty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości



REKLAMA

Gdy masz problemy z matma czasami najlepszym rozwiazaniem sa Korepetycje z Matematyki
Zadania Szachowe