Strona 2 z 4

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 30 cze 2012, 15:45
przez hektor
Wstawi ktoś link na listę rankingową TL ponieważ do tej pory byłem przekonany, iż takowej nie ma. Z góry dzięki :)

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 30 cze 2012, 17:49
przez kocur
Instrukcja dla młodzieży.

Zapisywanie się do ligi.

Warunki wstępne, żeby grać w TL:
1. Posiadanie konta na FICS.
2. Posiadanie czystego konta, w sensie, że nie było się oskarżonym o przestepstwa szachowe.
3. Rozegranie co najmniej 20 partii standardowych (dla uproszczenia - co najmniej pietnastominutowych).

Jeśli te trzy warunki są spełnione można myśleć o starcie w lidze.

Do ligi zapisujemy się za pomocą polecenia (na FICS):

tell teamleague join

Uwaga:
Dla uproszczenia sobie sposobu wydawania poleceń związanych z ligą można zastosować zdefiniować alias. W wierszu polecenia na FICS wpisujemy komendę:

alias tl xtell teamleague $@

Od tej pory zamiast pisać tell teamleague możemy pisać tl, czyli przykładowo przyłączenie się do ligi wyglądałoby tak:

tl join


Jeśli się zapiszemy do ligi musimy mieć dostęp do oficjalnej strony ligi, czyli www.teamleague.org. Pełny dostęp do strony uzyskujemy po zalogowaniu się. Nazwa użytkownika jest taka jak na FICS, hasło trzeba ustawić sobie samemu poleceniem:

tell teamleague set password hasło
Procedura pełnej aktywacji nowego zawodnika ligi może potrwać dzień lub dwa - któryś z adminów potwierdza to ręcznie, jak ma czas i ochotę :) )

Kolejna rzecz do ustawienia - adres pocztowy, na który będą przychodziły komunikaty ligowe:

tell teamleague set email moj@adres

Alternatywnie można na FICS ustawić zmienna mailmess, poleceniem:
set mailmess 1
co spowoduje, że wiadomości ligowe będą przekazywane na adres podany dla konta na FICS


Jeśli ktoś chce zagrać w lidze, ale niekoniecznie w Chudych Dzikach, może dać ogłoszenie, że szuka drużyny:
tell teamleague set interested 1
To spowoduje wpisanie gracza na listę poszukujących, na której może czekać, aż kapitan jakiejś drużyny go zaprosi do gry. Wypisanie się z listy poszukujących robi się poleceniem
tell teamleague set interested 0


TL prowadzi własny ranking, który nie powinien się zmieniać między sezonami. Na początku każdego sezonu graczom się ustala ranking ligowy, który jest wyliczany na podstawie rankingu FICS i sukcesów w dotychczasowych rozgrywkach ligowych. Nowi gracze dostają ranking równy rankingowi FICS. Jeśli ktos sie niecierpliwi, to może poprosić admina ligi (smallblackcat lub jaberwock) o nadane takiego rankingu. Jeśli nie, to admini nadadzą wtedy, gdy uznają to za stosowne. Algorytm i czas ustalania rankingu ligowego nie są do końca jawne. To znaczy algorytm w przybliżeniu jest znany. Max. 50% dają wyniki gier ligowych w ostatnich 8 sezonach, resztę ranking FICS. Moment ustalenia rankingu jaberwock wybierze sobie sam, żeby uniknąć kombinowania przez graczy :)

Ranking ligowy każdego gracza można sprawdzić poleceniem
tell teamleague check nick

lub hurtem dla kilku graczy

tell teamleague check nick1 nick2 nick3 ...

Ligę rozgrywa się w grupach liczących 7-8 drużyn. Każda grupa gra niezależnie, nie ma awansów i spadków. Drużyny uszeregowane są według średniego rankingu czterech najlepszych graczy drużyny, i podzielone na grupy, od najsilniejszej, do najsłabszej.
Sezon ligi trwa 8 tygodni - 7 tygodniowych rund każdy z każdym i ósma runda play off w każdej grupie - walka o zwycięstwo.

Umawianie się na grę.

Umawiając się z przeciwnikiem na grę pamiętajmy, że partie w lidze gramy tempem 45'+45", więc partia może potrwać nawet 2-3 godziny. Na umówienie się z przeciwnikiem i rozegranie partii jest tydzień. Każda runda trwa tydzień, od wtorku, godz. 19:00 do następnego wtorku. W lidze obowiązuje czas FICS (według takiego czasu umawiamy się z przeciwnikami), przesunięty względem naszego o 9 godzin w tył, czyli nasza 12 to 3 czasu FICS. Tak więc według naszego czasu, runda trwa od środy, godz. 4:00 do następnej środy. Maila z informacją z o przeciwniku dostajemy w środę nad ranem, można to też zawsze sprawdzić na stronie TL, w zakładce Pairings. Obowiązują nas następujące terminy:

- czas pierwszego kontaktu - do piątku, 4:00 naszego czasu musimy złożyć propozycję terminu rozegrania meczu. Muszą to być co najmniej trzy różne terminy w co najmniej dwóch różnych dniach. Zawodnik, który nie przedstawi swoich propozycji jest zobowiązany zaakceptować jedną z propozycji przeciwnika.
- czas walkowera - jeśli do soboty, do godz. 4:00 jeden z zawodników nie nawiąże żadnego kontaktu przegrywa walkowerem.

Partia powinna zakończyć się do środy, godz. 4:00 (wtorku, 19:00 FICS), z tym, że za obopólną zgoda można termin przesunąć na następny tydzień.

Umawianie się na partie prowadzimy WYŁĄCZNIE za pośrednictwem Game Forum. To jedna z zakładek na stronie TL, gdzie w każdej rundzie możemy się komunikować e swoim przeciwnikiem. Tylko wpisy na Game Forum mają moc wiążącą i są podstawą do ustalania kto i jak się umawiał, kto zawalił termin itd. Językiem urzędowym ligi jest angielski i nawet jeśli umawiamy się z Polakiem, to musimy to robić po angielsku. Przy okazji sugeruję używać dwudziestoczterogodzinnego systemu (0:00-23:59), a nie dwunastogodzinnego (12:00-11:59, AM/PM). W imieniu gracza może występować kapitan drużyny, którego wpisy również mają moc wiążącą.

Rozgrywanie partii:

W umówionym terminie należy zalogować się na serwerze. Dopuszczalne jest półgodzinne spóźnienie. Spóźnienie dłuższe niż pół godziny upoważnia przeciwnika do żądania zwycięstwa walkowerem.

Gdy obaj przeciwnicy są zalogowani, jeden z nich (dowolny) inicjuje partię poleceniem

tell teamleague play numer_partii

Numer partii można zobaczyć na Game Forum. Jeśli zawodnik w danym momencie ma umówioną tylko jedną partię, numer partii w poleceniu można pominąć i napisać tylko

tell teamleague play

W sporadycznych przypadkach, gdy posypie się oprogramowanie ligowe, trzeba przeciwnika wyzwać "ręcznie", używając odpowiednich dla partii ligowej parametrów (tempo 45' + 45", właściwy kolor bierek, partia rankingowa). Po rozegraniu takiej partii wymagany jest kontakt z administratorem ligi, który dołączy partię do bazy TL.

Gdy któryś z graczy straci połączenie partia uzyskuje status "odłożona" i można ją po powrocie wznowić tym samym poleceniem
Jeśli któryś z graczy straci połączenie na dłużej niż 15 minut albo 3 razy w ciągu 30 minut, możliwe jest przełożenie partii na inny termin. Jeśli partii z jakiegoś powodu nie da się rozegrać, TD rozstrzygnie sprawę rezultatu.

UWAGA:
Warto użyć następujących poleceń dla ustawienia zmiennych:
set private 0
set noescape 0
set kibitz 0
set silence 1

Private=0 umożliwia kibicom oglądanie partii, noescape=0 zabezpiecza przed przegraną w przypadku utraty połączenia (po ostatnich poprawkach zabezpieczenie działa tylko jeśli obaj przeciwnicy mają wartość 0), kibitz=0 zabezpiecza przed przypadkowym przekazaniem przez kibica podpowiedzi, silence=1 wyłącza na czas trwania partii otrzymywanie komunikatów z czatów.

Obowiązkowo należy ustawić sobie zmienną notakeback ("Żebyś pokusy nie miał chamie!"):
set notakeback 1

Zaoferowanie i zaakceptowanie cofnięcia ruchu skutkuje przegraną dla obu zawodników!!!



Osobom znającym angielski proponuję zapoznanie się z sekcją Documents na stronie TL - tam jest wszystko o lidze.

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 30 cze 2012, 18:42
przez nikus287
Nikus pragnie jedynie dodać, że go nie będzie od 10 do 16 lipca, bo jedzie na turniej.

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 04 lip 2012, 16:00
przez Grem
Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie zgłaszam moją osobę,mam chęci gry,chciałbym powalczyć i sprawdzić się.Mam nawet ranking w TL 1760 (FICS - około 1800),ale jeszcze nie grałem w TL,nick na FICS Gremar.Chętnie również poćwiczę grę z innymi uczęstnikami jeśli będą chętni(także określońe warianty) :)

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 04 lip 2012, 17:09
przez hajdzik
to grem zostaje kolejnym dzikiem w nowej edycji TL

Będzie mi łatwiej podobierać do konkretnych składów A, B, C
Z naszym najlepszym składem A - nie ma nawet gadki :p- tutaj skład jak dla mnie z góry ustalony

Kłopot będzie z wyborem na deski 3,4 w składzie B, i 1, 2 deske w składzie C - bo tuta kilka osób prezentuje bardzo pdobny poziom - więc tak naprawde będziecie musieli się zdać na mnie.
Mam nadzieję, że nikt nie będzie obrażony jeśli dam go do składu C

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 04 lip 2012, 17:25
przez Grem
Gdzie mnie wystawią to tam zagram :D

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 04 lip 2012, 19:03
przez hajdzik
i to mi sie podoba :P

chce grac i wygrywać, a gdzie to juz mniejszy problem

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 05 lip 2012, 11:01
przez cloiv
Ja jednak muszę zrezygnować, nie ma nawet sensu wciskać mnie na siłę na rezerwę.

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 05 lip 2012, 11:09
przez hajdzik
zadnej rundy nie bedziesz mogl zagrac?

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 05 lip 2012, 12:15
przez cloiv
Właśnie chodzi to, że nie wiem. Nie jestem w stanie przewidzieć, co będę robił jutro, rzadko teraz bywam w domu. Nie będę więc niepotrzebnie zajmował miejsce, na pewno się znajdzie na nie jakiś chętny. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 05 lip 2012, 12:20
przez hajdzik
miejsce jest nic sie nie boj
na liste cie wpiszemy i tyle
w skladzie sa 4 podstawowe sooby i jeden rezerwowy
mamy teraz 3 teamy- a jest tlyko 13 osob - wiec mamy na styk
tak więc przydalaby sie ejszcze jedna osoba- zeby sie nie gimnastykowac zbytnio ze skladem

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 06 lip 2012, 22:31
przez hektor
Nie ma jeszcze tematu z podziałem na grupy. Ale... chciałbym osobom będącym w mojej grupie powiedzieć, że liczę na wasz profesjonalizm, poważne podchodzenie do każdej partii i wolę walki.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=LRLdhFVzqt4

Możemy przejść do legendy TL naszymi rozegranymi partiami, albo.... Albo nie :P Hehe

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 07 lip 2012, 00:15
przez thinkerteacher
Chyba tę melodię musisz Guti puszczać każdemu przed partią. Wtedy jak staną naprzeciw siebie, to jak Gladiatorzy z dawnych czasów ;) :)

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 07 lip 2012, 08:28
przez hajdzik
guti :)

sklad bedzie dosc silny jak na druzyne B -

Jeszcze nie ile przeciwnikow bedzie i jakie beda miec rankingi- ale uwazam - że każda z naszych druzyn powinna sie liczyc w swojej sekcji

Ale zobaczymy po losowaniu -
oczywiscie to nie bedzie pewnik, że dobrze nam pojdzie, ale zawsze bedzie pozwalalo z optymizmem patrzec w przyszlosc

W poniedzialek podam ostateczne sklady chudych dzikow

Re: Chude Dziki - TL51 - NABÓR / Potwierdzenia

PostNapisane: 07 lip 2012, 13:10
przez cloiv
Hajdzik, ale jaki będzie ze mnie pożytek, jeśli najprawdopodobniej nie będzie się dało ze mną skontaktować, a nawet jeśli, to zmuszony będę odmówić gry? Pewnie użytkownik rutra dostrzeże w tym jakiś sens.