Poradnik szachowy dla <1200

Moderator: redjok

Poradnik szachowy dla <1200

Postprzez ilffs » 06 kwi 2015, 16:21

Witam,
teoretycznie w szachy gram od 8 roku życia (mam 18), ale w praktyce oznacza to jedynie, że od 10lat znam jedynie zasady, nigdy nie trenowałem w klubie(chociaż kiedyś chciałem, ale nie było jak), nigdy nie miałem trenera, a wszystko co umiem(a umiem niewiele) zostało mi z raptem kilkunastu partii rozegranych na kurniku. Gram na poziomie ok 1100(oczywiście na kurnik.pl), ale bardzo chciałbym poprawić swoją grę, dlatego rozejrzałem się za książkami przeznaczonymi dla osób na moim poziomie i jak dotąd "How to reassess your chess - 4" i "Wyprawa do krainy szachowej" wydały mi się najbardziej odpowiednie, tyle, że pierwsza jest tylko po ang i w dodatku ciężko ją kupić, a drugiej nie moge nigdzie znaleść chociaż przeszukałem wszystkie księgarnie/antykwariaty. Tak więc, bardzo proszę o polecenie mi książki/poradnika który pozwoli mi znacznie podnieść swoje szachowe umiejętności.
ilffs

Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ranking: 0
kurnik.pl: masterkotlet

Re: Poradnik szachowy dla <1200

Postprzez Daniel » 06 kwi 2015, 16:38

W zupełności wystarczy jeden z polskich tytułów.
- "Szachy dla żółtodziobów"
- Czarnecki "Nauka gry w szachy" (starsza pozycja, tylko na Allegro) lub ABC Szachisty
- Zielińska "Grajmy w szachy" - cała seria
- Litmanowicz "Szachy - podręcznik dla dzieci" - cała seria

itp.

Tego jest sporo, w przypadku Zielińskiej czy Litmanowicz dla Ciebie raczej kolejne tomy niż pierwszy z danej serii, bo jak widać zasady już znasz. Osobiście polecałbym Czarneckiego - książki stare, ale jare.
Daniel

Podziękował : 215 razy
Otrzymał podziękowań: 350 razy

Postprzez ilffs » 06 kwi 2015, 16:54

Dzięki wielkie za odpowiedź, mam jeszcze kilka pytań: